​Opkast og diarre hos katte og hunde

Vi hjælper med den rette behandling

Der kan være flere forskellige årsager til diarre og opkast hos hunde og katte. Hvis du oplever, at din hund eller kat kaster op gentagende gange, eller hvis den udviser andre tegn på sygdom, herunder diarre, så kan du med fordel tage den med forbi os på Hornbæk Dyrehospital. Så undersøger vi gerne dit kæledyr med henblik på at finde den rette behandling.

Hvis du er bosat i eller omkring Randers, herunder Langå eller Spentrup, så kan du nemt og hurtigt komme forbi vores dyreklinik. Her tager vores erfarne dyrlæger og veterinærsygeplejersker godt imod dig og din hund eller kat, som lider af opkast og/eller diarre.

Vi finder årsagen til opkast og diarre hos din hund eller kat

Da der er kan være mange forskellige årsager til diarre og opkast hos hunde og katte, så bør du opsøge en dyrlæge, hvis du bekymrer dig for dit kæledyr. Det kan ofte være tegn på nogle meget almindelige irritationer i mave-tarmsystemet, men i nogle tilfælde kan det også være et symptom på mere alvorlige lidelser, eksempelvis infektioner, forgiftninger eller fremmedlegemer (legetøj, tyggebensrester mv.) som sidder fast i tarmen.

Vi kan tilbyde en grundig diagnosticering af din hund eller kat med diarre og opkast, herunder tage

blodprøver og urinprøver samt ultralydsscanninger og røntgen. Dette giver os et omfattende grundlag, hvorpå vi kan vurdere, hvordan vi bedst muligt kan behandle dit kæledyr.

Hvis du hund eller kat ofte lider af diarre og opkast, men ikke udviser andre tegn på sygdom, så kan det have noget at gøre med dyrets kost. Vi rådgiver og vejleder dig derfor gerne herom, så du kan hjælpe dit kæledyr med de bedst mulige spisevaner, der skåner hele dyrets system.

Kontakt os hvis vi skal undersøge en hund eller kat der lider af diarre og opkast

Hvis du har en hund eller kat derhjemme, der lider af opkast og/eller diarre, og du er fortvivlet om, hvad du skal gøre, så kan du altid kontakte os. Så kan du nemlig bestille en tid til en konsultation, så vi kan få undersøgt dit kæledyr.

Hvis du er meget bekymret og ønsker akut hjælp fra en dyrlæge uden for vores åbningstid, så er vi også en del af en akutlægelinje, du kan ringe til på alle tider af døgnet.

Vi besvarer mails i løbet af 2-3 hverdage.